MOVAR IKS leverer samfunnskritiske vann-, avløps-, renovasjons- og branntjenester til nær 80.000 innbyggere. Vi eies av kommunene Moss, Rygge, Våler, Råde og Vestby. Selskapet driver ett vannverk, tre renseanlegg, to gjenvinningsstasjoner og renovasjonstjenesten for innbyggerne i regionen. I tillegg leverer vi forebyggende-, feier- og beredskapstjenester gjennom våre tre brannstasjoner. Selskapets tekniske avdeling og administrasjon holder til i Rygge. 


Økonomi- og administrasjonssjefen har en strategisk rolle i et selskap som leverer samfunnskritiske tjenester til en region i sterk vekst og utvikling de neste årene. Økonomiavdelingen har i dag ansvar for plan- og budsjettprosesser, regnskap, lønn, rapportering, anskaffelser, arkiv, sentralbord, fakturering og kundekontakt. Nå søker vi en dyktig leder, som ønsker å gi tydelige bidrag for innbyggerne, eierne og MOVAR i årene som kommer! 

 

Klikk her om du ønsker å søke på stillingen, eller mer informasjon

 

Vi kan tilby 

  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige og motiverte kollegaer
  • En strategisk lederstilling i et spennende interkommunalt selskap
  • Ekspansive økonomi- og planbudsjetter for de neste 7 år
  • Selvstendige, utfordrende og interessante arbeidsoppgaver med høy grad av frihet til å forme hverdagen selv
  • Store muligheter til å påvirke virksomhetens utvikling
  • Videreutvikling og kompetanseheving innen fag og ledelse
  • Lønn etter avtale og gode arbeidsbetingelser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Organisert trening og bedriftsidrettslag

 

Arbeidsoppgaver

  • Personal-, økonomi-, utviklings- og resultatansvar for eget område
  • Operativt ansvar for å lede og koordinere den samlede økonomistyringen
  • Tilrettelegge for gode prosesser; rapportering, økonomiske analyser og oppfølging av politiske vedtak
  • Likviditetsoppfølging, samt rapportering til direktør og styret
  • Bidra til å utvikle selskapet som en del av ledergruppen
  • Utarbeide beslutningsgrunnlag og gi råd til adm. direktør og resten av ledergruppen
  • Delta aktivt i utviklingsarbeid; digitalisering, modernisering, og strømlinjeforming av prosesser

Kvalifikasjoner

  • Strategisk og operativ erfaring med økonomiarbeid
  • Erfaring fra økonomistyring/prosjektledelse er en fordel
  • God systemforståelse, og evne til å se helheten
  • Erfaring fra offentlig sektor eller private konsern
  • Lederutdanning og/eller ledererfaring
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner
  • Relevant utdanning, bachelornivå eller høyere

Utdanningsretning

  • Administrasjon og ledelse
  • Økonomi

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet, Diplom / Bachelorgrad

Personlige egenskaper

  • Evne til å ta initiativ, planlegge og gjennomføre
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne å bygge nettverk mot andre IKS og våre eierkommuner
  • Trygg i rollen som leder og en tillitsbasert lederstil
  • Utviklings- og endringsorientert, herunder innen digitalisering
  • Strategisk, analytisk, og resultatorientert
  • Være serviceorientert
  • Identifisere seg med MOVAR-verdiene åpen, tilgjengelig og troverdig
  • Personlig egnethet vektlegges

Språk

  • Norsk
  • Engelsk

 

Movar følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste, men du er velkommen til å ta uforpliktende og konfidensiell kontakt om stillingen ved henvendelse til våre kontaktpersoner hos Skagerak Consulting

 


« Tilbake