For å etablere direktevarsling fra deres brannvarslingsanlegg til 110-sentralen er det behov for følgende:

  • Alarmsender 
  • Nøkkelsafe
  • Varslingspersoner
  • Avtale med MIB 

Alarmen settes i drift når:

  • Alarmoverføring fra benyttede innganger på alarmsender er testet til 110-sentralen
  • Nøkkel er lagt inn i programmert nøkkelsafe
  • Orienteringsplan er hengt opp
  • Varslingspersoner er meldt til 110-sentralen
  • Signert avtale foreligger

Prisliste

Prisene er eksklusive MVA. Løpende abonnement faktureres forskuddsvis pr. kvartal. 

Prisliste alarmtjenester 2018

 

For at 110-sentralen skal kunne ivareta deres alarmer på best mulig måte er vi hele tiden avhengige av korrekte opplysninger. 

 

Ny kunde

Benyttes som supplement av opplysninger innmeldt til leverandør av alarmsender.

 

Endring av fakturaadresse

Benyttes når eier beholder organisasjonsnummer, og kun fakturaadresse eller navn endres.

 

Eierskifte

Benyttes ved eiendomsoverdragelse, eller der eier av objektet/brannvarslingen bytter organisasjonsnummer.

 

Varslingspersoner

Dette bør være personer som kjenner byggmassen og alarmsystemet godt. Varslingspersoner blir kontaktet ved brann eller branntilløp, feil på anlegg, sikring av bygg o.l. Husk at dette ofte skjer utenom normal arbeidstid. 

Hurtigrapport er et enkelt skjema som sendes pr. e-post, der brannvesenet har blitt varslet og rykket ut til stedet. Denne rapporten inneholder klokkelsett og mulig årsak til utløst alarm, samt eventuelle tilbakemeldinger. Feilmelding er SMS som sendes for enkle beskjeder som ikke haster.

 

Har du spørsmål, kan du ta kontakt med oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller 69 24 78 50. 

Sist oppdatert 12. June 2018, kl 14:49

Opprettet 8. May 2018, kl 09:54



« Tilbake